En la passada edició de RailLive vam presentar la nova rampa ferroviària RF3+, que permet el trànsit dels usuaris d’una manera segura i funcional. Consisteix en un dispositiu d’accés que integra un sistema de sensors sense contacte, que permet que la rampa es desplega automàticament, funcionant en tres modes diferents d’acord amb els senyals rebuts. D’aquesta manera, el dispositiu detecta la posició de la plataforma i es desplega en conseqüència com una rampa, un estrep o un gap filler, omplint el buit entre el tren i l’andana.
La rampa proporciona un alt nivell de seguretat per a tots els passatgers, especialment per a les persones PRM, ja que funciona de manera automàtica. Altres avantatges són la rapidesa de funcionament, l’adaptació a tot tipus de plataformes i la facilitat de muntatge. La seva unitat de control electrònic permet la comunicació CAN i la recollida de dades per al manteniment predictiu.
Aquest projecte ha comptat amb finançament de CDTI, provinent del Ministeri de Ciència i Innovació.
Com augmentar la seguretat a l’accés a trens
Masats mostrarà a l'Expo UITP de Barcelona les solucions per augmentar seguretat a les estacions. El buit entre el tren i la plataforma d'andana planteja…
Masats rep la medalla de plata d’Ecovadis pel seu exercici en sostenibilitat
Masats ha obtingut una medalla de Plata d'EcoVadis, amb una puntuació de 61%, que posiciona l'empresa al 25% d'empreses superior a nivell global. L'avaluació d'EcoVadis…