Avenços en el Manteniment predictiu CBM
Masats va acollir la jornada de treball Quo Vadis CBM el 20 d’octubre passat organitzada per IN-MOVE by Railgrup i els membres del Grup de Treball #CBM, del qual forma part Masats.
El workshop va permetre compartir esforços i conèixer la visió d’operadors, constructors i indústria de components, en aquest camp de Manteniment predictiu. CBM és un sistema basat en sensors que monitoritzen l’estat dels components. L’operador és notificat quan es produeixen les condicions determinades, cosa que permet realitzar el manteniment al vehicle basant-se en el seu estat, de manera que s’optimitza el cost de cicle de vida i s’augmenta la disponibilitat del servei evitant parades inesperades.
Per això és molt important assegurar les dades entre proveïdors i operadors, aconseguir les dades que aporten valor per a l’anàlisi gràcies al coneixement expert dels fabricants de sistemes, i analitzar aquest gran nombre de dades, gràcies a les innovacions al camp d’intel·ligència artificial.
Vam tenir l’oportunitat de presentar el Treball que s’està fent des de Masats en relació al Manteniment predictiu dels nostres sistemes de porta i rampes.
En primer lloc, s’estan fent proves pilot en autobusos de Madrid, Barcelona i Singapur, amb previsions molt esperançadores. Amb l’anàlisi realitzat fins ara, s’ha mesurat el potencial del sistema, i es preveu en base a les dades recollides que els sistemes predictius puguin augmentar un 50% la disponibilitat de vehicle, reduir el cost de cicle de vida un 45% (reduint incidències i parades indesitjades de vehicles, i reduint el pla de manteniment preventiu), i una millora de la fiabilitat del 150%.
El manteniment predictiu permet un diagnòstic remot de l’equip, avisant l’operador abans que es produeixi una disfunció que afecti el servei. Permet reduir la freqüència de les revisions preventives i planificar el manteniment del vehicle, eliminant temps d’inactivitat forçats.
Aquest projecte, a més, ha permès incorporar millores en el disseny de sistemes de Masats, en tenir dades reals de camp; i també ha permès millorar la integració amb el vehicle.
Algunes de les principals conclusions on es va arribar durant la jornada van ser:
– La importància del canvi cultural perquè la gent creï i utilitzi aquestes noves tecnologies i sistemes de predicció d’avaries.
– La importància dels fabricants de sistemes, com Masats, que a partir del coneixement expert que tenen del producte són els únics capaços de crear alarmes predictives, perquè els constructors i operadors les integrin als seus sistemes.
– La necessitat de fer convergir els anàlisis RAMS amb els models predictius per arribar al PHM (Prognostics and Health Management).
– Finalment, és vital que els operadors puguin auditar els models predictius per creure-hi, per això és molt important partir de l’anàlisi RAMS.
Amb aquest projecte, Masats continua apostant per la innovació en tecnologies d’avantguarda, per millorar l’experiència d’operadors i usuaris amb els sistemes d’accessibilitat de Masats.
Articles Relacionats
Masats presentarà la nova rampa RE2b i el Sistema d’Informació al Passatger a SITCE, Singapur Del 6 al 8 de novembre, se celebrarà a Singapur l'exposició i el congrés SITCE 2024 (Singapore International Transport Congress and Exhibition), una cita imprescindible…
Masats a EuroBus Expo a Birmingham Masats presenta els seus darrers avenços tecnològics a l'EuroBus Expo de Birmingham. Masats presentarà diverses novetats centrades a millorar l'accessibilitat universal i la seguretat dels…